خاویار در صبحانه ، مفید، خوشمزه و انرژی بخش

Breakfast.fw

نحوه ی مصرف خاویار در صبحانه این روزها برای بسیاری سوال مهمیست. خاویار یکی از با ارزش ترین و مقوی ترین مواد غذایی دریایی به شمار می رود. این ماده غذایی پر خاصیت پرانرژی و سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ‌هاست. خاویار سرشار از ویتامین‌های C، B2، B6، B12 ، A، D، E، اسید فولیک، اسید پانتوتنیک، فسفر و عنصر آهن است. پروتئین موجود در آن دارای اسیدآمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین لیزین است. چربی های موجود در آن به دو صورت عمده می باشد که حاوی 25 درصد کلسترول و 75 درصد لیستین است.

خاویار خود به تنهایی لوکس‌ترین صبحانه جهان محسوب می‌شود. بسیاری از طرفداران خاویار، آن را به شکل خام یا همراه با زرده تخم مرغ یا پیاز خرد شده مصرف می‌کنند. از آن می‌توان به عنوان چاشنی غذا، پیش غذا، جداگانه و یا مخلوط با دیگر غذاها استفاده کرد.
بعضی علاقه‌مندان خاویار، آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند. مردم عموما بوی تند آن و طعم شورش را بسیار دوست ‌دارند پس به علت تاثیراتی که روی طعم آن ایجاد می‌شود، نباید آن را در ظروف نقره سرو کرد و نیز نباید به آن ادویه افزود. میزان مصرف معمول آن ۱۵ تا ۳۰ گرم معادل یکی‌ دو قاشق غذاخوری برای هر فرد است.
برای استفاده از این جواهر خوراکی، خاویار در صبحانه ، میتوانید از دستورات زیر استفاده کنید:

  • کمی کره و عسل را بر روی نان تست قرار داده و بر  روی آن مقداری خاویار اضافه می کنیم و به عنوان صبحانه آن را سرو می کنیم.
  • چهار عدد تخم مرغ تازه بردارید و برای مدت 8 دقیقه بـجـوشانید با چاقو آن ها را از طول به دو نیم کنید سپس  یک قاشق مرباخوری خــاویــار روی هر نیمه آن بگذارید.

  • خاویار ایرانی را بر روی نان آغشته به کره قرار داده و با چند قطره آب لیموترش مزه دار می کنیم.