خاویار طلایی ، این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است و به‌دلیل اسم و استایل لوکس خود، طرفداران بسیاری دارد؛ اما آیا می‌دانید که این نام، دقیقا به کدام نوع خاویار نسبت داده می‌شود؟ خاویار زرد، در اصل، به نوع رنگ روشن خاویار آسترا گفته می‌شود که بسیار نایاب و ارزشمند است. در این میان، عده‌ای سودجو، تخم ماهی قزل‌آلا را به‌عنوان خاویار آسترا طلایی معرفی می‌کنند و از فروش آن سود هنگفتی به جیب می‌زنند؛ چراکه قیمت این نوع خاویار در حدود ۱۰ برابر قیمت تخم ماهی قزل‌آلاست.

با توجه به این موضوع، توصیه می‌شود که قبل از خرید این نوع خاویار ارزشمند، مطمئن شوید محصولی که خریداری می‌کنید، تخم ماهی قزل‌آلا نیست. درست است که خود اشپل ماهی قزل‌آلا هم محصولی مقوی و با ارزش غذایی بالا است که قیمت مناسبی نیز نسبت به خاویار دارد؛ اما این نوع خاویار، به اسم‌ورسم و طعم بی‌نظیر خود می‌بالد.

خاویار طلایی جز کدام‌یک از انواع خاویار است؟

خاویار اصل طلایی، در واقع همان خاویار آسترا است که به‌طور طبیعی، به رنگ طلایی روشن دیده می‌شود. تخم‌ ماهی خاویاری آسترا، کمی کوچکتر از خاویار بلوگا است و رنگ آن قهوه‌ای تا طلایی است؛ به همین دلیل به خاویار آسترا طلایی شهرت دارد. رنگ طلایی خیره‌کننده خاویار آسترا، به‌تنهایی، آن را به یک انتخاب منحصربه‌فرد تبدیل کرده است؛ بااین‌حال، تنها رنگ طلایی نیست که این نوع خاویار را متمایز می‌کند، اندازه بزرگ و بافت محکم نیز از عواملی هستند که آن را به انتخابی عالی تبدیل کرده‌اند.

هر دانه خاویار آسترا، در دهان با طعمی آجیلی شروع می‌شود و با طعمی شبیه دریا و کمی شوری تکمیل می‌شود. هرچه تخم‌ها سبک‌تر باشند، ماهی مسن‌تر و خاویار آن گران‌تر است.

خاویار طلایی چه خواص و ویژگی هایی دارد؟

طعم بسیار لذیذ خاویار آسترا، جذابیت آن را دوچندان کرده است. این خاویار، در طیف رنگی زرد طلایی تا قهوه‌ای تیره موجود است و تولید آن، در شرایط مختلف، بین ۸ تا ۱۰ سال زمان می‌برد. اگر این نوع خاویار تحت شرایط ایده‌آل تولید شود، طعمی مشابه با گردو تازه خواهد داشت. رنگ روشن این ماده مغذی، باعث شده است تا لقب «خاویار زرد یا طلایی» به این محصول نایاب داده شود.

این نوع خاویار، سرشار از ویتامین ها، املاح معدنی، پروتئین و چربی است و مصرف آن در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای التهاب مفاصل، دستگاه گوارش و سرطان های مختلف، بسیار موثر است. این ماده غذایی غنی و پر خاصیت، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. خواص خاویار طلایی بی‌شمار است و تاثیر مستقیمی در درمان انواع مختلف بیماری‌ها مانند افسردگی و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

خاویار سرشار از آهن است و به همین دلیل نیز مصرف آن به افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن توصیه می‌شود. ویتامین‌های موجود در خاویار، می‌توانند نیروی ازدست‌رفته فرد را در دوره نقاهت، پس از جراحی‌های بزرگ و بیماری‌های عفونی، به وی برگردانند. این ماده غذایی گران‌بها، با تقویت سیستم ایمنی بدن، می‌تواند آثار بی‌هوشی پس از عمل جراحی را نیز رفع کند.

میزان انرژی‌زایی خاویار به ازای هر کیلوگرم، معادل ۲۷۰۴ کالری برآورد شده است. سطح بالای پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری در خاویار، می‌تواند برای تقویت ماهیچه‌ها و عضلات بسیار موثر باشد و چربی سودمند آن، ناراحتی های اعصاب را التیام بخشد.

بسیاری افراد، خاویار را به صورت خام یا همراه تخم‌مرغ و آغشته به زرده میل می‌کنند. بعضی نیز آن را با نان و کره می خورند؛ به هر حال، این خاویار، همه‌جوره خوشمزه است.

خاویار طلایی


پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید: خرید خاویار الماس


نحوه نگهداری و مدت ماندگاری خاویار طلایی به چه صورت است؟

مراقبت نادرست از خاویار، آن را به یک تخم ماهی ارزان‌‌قیمت تبدیل می‌کند. خاویار، یک غذای بسیار فاسدشدنی است و برای حفظ طعم لطیف آن، باید به‌درستی نگهداری و نحوه سرو خاویار، اصولی انجام شود. حفظ یک محیط خلاء در نگهداری خاویار تازه بسیار اهمیت دارد. برای نگهداری خاویار باکیفیت و کم نمک، چه در بسته‌بندی پلمپ‌شده و چه قوطی بازشده، حفظ دمای تقریبی ۲ درجه سانتی‌گراد ضروری است. خاویار کم نمک، سرعت فساد بالایی دارد و به‌طور متوسط ۴ تا ۶ هفته، در دمای ۲۸ تا ۳۰ درجه فارنهایت و ظرف پلمپ، کیفیت آن حفظ می‌شود.

در صورت نگهداری صحیح، قوطی‌های کوچک خاویار پلمپ شده ۳ تا ۶ ماه دوام می‌آورند. بیشتر یخچال‌های خانگی به این دما نمی‌رسند؛ بنابراین خاویار آسترا طلایی را در سردترین قسمت، یعنی همان کشو پایینی قرار دهید.

بهتر است پس از بازشدن قوطی، تمام خاویار در یک وعده مصرف شود؛ با این حال، خاویار بازشده را می توان با قراردادن یک درپوش پلاستیکی روی ظرف آن، به‌مدت یک تا ۳ روز در یخچال نگهداری کرد. گذاشتن درپوش پلاستیکی، تماس خاویار را با هوا به حداقل می‌رساند و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد. با توجه به این موضوع، قوطی‌هایی با وزن کم‌تر، گزینه‌های بهتری برای استفاده شخصی نسبت به قوطی‌های بزرگتر هستند.

بهترین راه برای حفظ کیفیت خاویار این است که بعد از خرید خاویار زرد، آن را تا زمان مصرف به‌صورت پلمپ و در یخچال نگهداری کنید. بسته‌نگه‌داشتن درپوش ظرف، برای جلوگیری از آلودگی بسیار مهم است.

شما همچنین می‌توانید خاویار را فریز کنید تا ماندگاری آن را تا حدود یک سال افزایش دهید؛ البته خاویار پس از ذوب‌شدن، طعم ضعیف‌تر و بافت نرم‌تری خواهد داشت و از طرفی، تکرار انجماد و ذوب، باعث تشدید نرم‌شدن بافت و تغییر طعم آن می‌شود.

قیمت خاویار طلایی در ایران و بازار جهانی چه قدر است؟

خاویار آسترا طلایی، قطعا یکی از پرطرفدارترین انواع خاویار در جهان است. این محصول، با بهترین کیفیت، در کشورهای حوزه دریای خزر به‌دست می‌آید. برای قرن‌ها، روسیه و ایران بر بازار خاویار تسلط داشتند و باکیفیت‌ترین و پرتقاضاترین خاویار را در جهان تولید می‌کردند؛ اما اخیراً چین و کشورهای اروپایی نیز به صادرکنندگان بزرگ خاویار تبدیل شده‌اند.

با توجه به گسترش بازار تولید این محصول در جهان، قیمت خاویار آسترا طلایی بسته به میزان تولید، تقاضای بازار و کیفیت خاویار پرورشی تغییر می‌کند. قیمت خاویار آسترا طلایی در بازارهای جهانی، در حدود ۴ هزار دلار به ازای هر کیلوگرم است. با توجه به خواص خاویار طلایی و کیفیت بالای آن، این غذای لذیذ دریایی قطعا ارزش این قیمت را دارد.

از آنجا که خاویار ایرانی در دنیا، به‌خاطر کیفیت بالای خود، شناخته شده است، قیمت بیشتری نیز در بازارهای جهانی دارد؛ هر چند در سال‌های اخیر، میزان تولید و صادرات خاویار کاهش یافته است و باید شرایط را برای تولید و صادرات بیشتر آن محیا کرد.

خاویار طلایی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

خاویار آسترا ، یکی از مرغوب‌ترین، پر طرفدارترین و لذیذترین انواع خاویار است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده، به‌راحتی، از طریق بخش محصولات سایت باهو خاویار، نسبت به خرید خاویار اصل اقدام کنید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید خاویار طلایی، تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید و آن را از تولیدکنندگان معتبر خریداری کنید.

مجموعه باهوخاویار، سعی دارد تا بهترین محصولات دریایی، از جمله خاویار را با کیفیت و طعمی ماندگار به مشتریان خود عرضه کند. هم اکنون خاویار آسترا، در بهترین بسته‌بندی، در فروشگاه معتبر باهوخاویار به صورت آنلاین به‌فروش می‌رسد. شما می‌توانید سفارش خود را از طریق همین وبسایت ثبت کنید و یا با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و پس از دریافت راهنمایی از کارشناسان فروش ما، سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید.