تخم ماهی قزل‌آلا یا اشپل ماهی، می‌تواند همراه با هر چیزی خورده شود. اگر می‌خواهید نحوه مصرف تخم ماهی قزل‌آلا را در خانه یاد بگیرید، به یاد داشته باشید که شوری تخم ماهی، همراه با غذاهای کره‌ای، طعم لذیذتری می‌سازد. می‌توانید این غذای خوشمزه و مقوی را روی پاستا، پولنتا، سوشی و سیب‌زمینی قرار دهید یا اگر می‌خواهید طعمی لوکس به صبحانه بدهید، تخم ماهی را با املت و ماهی آزاد دودی سرو کنید.

اگر به‌دنبال راه‌هایی برای اضافه‌کردن تخم ماهی آزاد به رژیم غذایی خود هستید، پخت غذاهای متنوع با انواع تخم ماهی می‌تواند شما را به این خوراکی خوشمزه علاقه‌مند کند. در ادامه، چند دستور برای تهیه غذا با خاویار را به شما آموزش می‌دهیم تا با امتحان‌کردن آن‌ها، این ماده‌ی مغذی را وارد رژیم غذایی خود و عزیزان‌تان کنید؛ با ما همراه باشید.

تخم ماهی قزل‌آلا را چگونه سرو کنیم؟

تخم ماهی قزل‌آلا را می‌توان به روش‌های مختلفی سرو کرد. این تخم‌ها را بهتر است سرد نگه داشت؛ زیرا تخم‌های گرم، اغلب بافت خوبی ندارند؛ اما با این حال در برخی از دستورهای نحوه مصرف تخم ماهی قزل‌آلا می‌توان این ماده غذایی را پخت. خاویار نارنجی را می توان در غذاهایی مانند املت، کیچ و فریتاتا به‌کار برد؛ همچنین می‌توان این تخم‌ها را روی سالاد یا پاستا نیز استفاده کرد.

اگر مکمل‌های تخم ماهی را با دقت و ظرافت انتخاب کنید، طعم این دانه‌های قرمز خوش‌رنگ را می‌توانید در غذاهای مختلف وارد ‌کنید. طرز پخت تخم ماهی قزل‌آلا بسیار ساده است. پیشنهاد می‌کنیم تخم ماهی را در لیست صبحانه یا شام سبک خود قرار دهید یا به‌همراه چند ماده غذایی ساده دیگر، یک غذای لذیذ با آن تهیه کنید.

آیا می‌توان تخم ماهی قزل‌آلا را سرخ کرد؟

تخم ماهی قزل‌آلا را، بر خلاف خاویار، می‌توان پخت یا سرخ کرد؛ بنابراین نحوه مصرف تخم ماهی قزل‌آلا بسیار متنوع است و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی طبخ کرد تا یک غذای خوشمزه و بی‌نظیر تهیه شود. فرقی نمی‌کند تخم ماهی را با آرد سوخاری سرخ کنید، آن را در کره بپزید یا در تابه تفت دهید؛ در نهایت، یک غذای لذیذ و مقوی خواهید داشت که در کنار بسیاری از غذاهای مختلف دیگر، لذت منحصربه‌فردی را برای شما به‌همراه خواهد آورد. تخم ماهی قزل‌آلا را با انواع مواد، مانند پیاز، سیر، موسیر و لیمو نیز می‌توان مزه‌دار کرد تا طعم بهتر و دلپذیرتری داشته باشد.

نحوه مصرف تخم ماهی قزل آلا

دستور پخت بهترین غذاها با تخم ماهی قزل‌آلا

راه‌های زیادی برای مصرف تخم ماهی قزل‌آلا وجود دارد؛ اما سنتی‌ترین روش، ریختن آن روی یک تکه نان تست آغشته به کره‌ است. روش‌های دیگر مصرف تخم ماهی قزل‌آلا، شامل ترکیب‌شدن با کراکر بدون نمک، برنج و سوشی است. برای تزئینات انواع غذاهایی که با خاویار قرمز درست می‌کنید، سبزیجات تازه، خامه ترش، تخم‌مرغ آب‌پز نرم و خرد شده یا پیاز سفید خردشده مکمل‌های بسیار مناسبی به‌شمار می‌روند. در ادامه، چند غذای ساده و بسیار خوشمزه را با تخم ماهی قزل‌آلا به شما آموزش می‌دهیم:


پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید: خواص تخم ماهی


تخم‌مرغ هم‌زده و تخم ماهی قزل‌آلا

ترکیب تخم‌مرغ و تخم ماهی، ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین غذایی است که می‌توانید با استفاده از این ماده مغذی تهیه کنید. با این روش، طعم بی‌نظیر تخم ماهی را بهتر حس می‌کنید. دستور پخت این غذا، به شرح زیر است:

  1. دو عدد تخم‌مرغ را با یک قاشق خامه هم بزنید و کنار بگذارید.
  2. در یک تابه، روی حرارت متوسط، ۱ قاشق کره را آب کنید. وقتی کره ذوب شد، تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی خود را بگیرند.
  3. وقتی تخم‌مرغ‌ها نیم‌بند شدند، تخم ماهی را اضافه کنید و کمی هم بزنید؛ سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید چند ثانیه دیگر، تابه شما روی گاز خاموش بماند تا تخم‌‌های ماهی بپزند.
  4. غذا را با سبزی موردعلاقه خود و فلفل سیاه تزئین و بلافاصله سرو کنید.

تخم ماهی قزل آلا با تخم مرغ

پخت ماهی قزل‌آلا و تخم ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا نیز یکی از ترکیبات مناسب برای تهیه یک غذای عالی با تخم ماهی است. اگر نحوه مصرف تخم ماهی قزل‌آلا را نمی‌دانید و به‌دنبال یک روش ساده ، اما جذاب هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ماهی قزل‌آلا را با چاقو و به‌صورت مورب به قطعات 7 میلی‌متری برش دهید.
  2. 2 پیمانه برنج را در آب بپزید و آبکشی کنید.
  3. نخودهای سفید را نیز با پوست در آب جوش کم‌نمک بجوشانید و به قطعات 1 تا 2 سانتی‌متری برش بزنید.
  4. 1 قاشق سویا سس و کمی آب را روی حرارت بگذارید؛ سپس ماهی را به آن اضافه کنید و 3 دقیقه بپزید.
  5. برنج و 2 قاشق غذاخوری سویا سس و 1 قاشق غذاخوری از مایع پخت ماهی را داخل پلوپز یا قابلمه بریزید و به اندازه برنج، آب اضافه کنید.
  6. ماهی پخته‌شده را روی برنج قرار دهید و اجازه دهید بپزد.
  7. هنگام سرو، ماهی قزل‌آلا را بردارید و برنج را به‌آرامی در کاسه‌های جداگانه سرو کنید؛ سپس جلبک دریایی خردشده، تخم ماهی قزل‌آلا، ماهی قزل‌آلا و نخودها را روی آن قرار دهید و سرو کنید.

سیب‌زمینی پخته با رویه تخم ماهی قزل‌آلا و کرم فریش

طرز پخت تخم ماهی قزل‌آلا با این روش، بسیار ساده است:

  1. فر را با دمای 425 درجه گرم کنید. سیب‌زمینی‌ها را به دو قاشق چای‌خوری نمک آغشته و با چنگال، دو سوراخ روی آن‌ها ایجاد کنید؛ سپس سیب‌زمینی‌ها را روی یک سینی بچینید و 60 تا 70 دقیقه داخل فر بپزید تا پوست آن‌ها ترد و داخل‌شان نیز نرم شود.
  2. وقتی سیب‌زمینی‌ها پختند و به اندازه کافی خنک شدند، با چاقو روی آن‌ها را برش بزنید و داخل آن‌ها را خالی کنید.
  3. سیب‌زمینی پوره‌شده را داخل یک کاسه بریزید. کرم فریش، کره، پیازچه، نصف قاشق چای‌خوری نمک و فلفل را اضافه کنید و با چنگال هم بزنید.
  4. سیب‌زمینی‌های خالی‌شده را با مخلوط سیب‌زمینی و خامه پر کنید.
  5. سیب‌زمینی‌ها را به فر برگردانید و حدود 10 دقیقه بپزید تا کاملا داغ شوند. آن‌ها را از فر خارج کنید و زمانی که هنوز گرم هستند، روی آن‌ها تخم ماهی قزل‌آلا قرار دهید. این نحوه مصرف تخم ماهی قزل‌آلا با سیب‌زمینی، بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.

تخم ماهی قزل آلا با سیب زمینی


اگر متقاضی خرید اشپل ماهی هستید، پیشنهاد می‌کنیم، این محصول را نیز بررسی کنید: خرید تخم ماهی هرینگ


سوشی کلاسیک و تخم ماهی قزل‌آلا

سوشی، همیشه طرفداران خود را دارد و با دانه‌های قرمز تخم قزل‌آلا نیز بی‌نظیر می‌شود. در ادامه یک دستور ساده برای نحوه سرو تخم ماهی قزل‌آلا با سوشی داریم:

  1. در یک کاسه، سرکه برنج، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید.
  2. بعد از چند دقیقه، برنج را در یک آبکش بریزید و زیر آب سرد بشویید تا آب آن کاملا شفاف شود. حال برنج آبکش‌شده را در یک ظرف حاوی آب بریزید.
  3. در ظرف را محکم ببندید و بگذارید 10 دقیقه با حرارت کم بجوشد؛ سپس آن را از روی حرارت بردارید و به‌مدت 15 دقیقه کنار بگذارید.
  4. برنج پخته‌شده را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید (دستان خود را خیس کنید تا برنج به دست نچسبد). هر قسمت از برنج را به شکل بیضی درآورید.
  5. یک نوار جلبک نوری را دور هر قسمت از برنج بپیچید و قسمت اضافی را جدا کنید؛ بهتر است یک قطره سرکه به انتهای نوار بزنید تا خوب بچسبد. روی هر قایق سوشی، کمی واسابی بزنید و روی آن 1 قاشق غذاخوری تخم ماهی قرمز قزل‌آلا بریزید.
  6. این کار را برای همه برنج‌ها انجام دهید. سوشی کلاسیک را با سس سویا، ترشی زنجبیل و خمیر واسابی سرو کنید.

تخم ماهی قزل‌آلای سرخ شده

در این قسمت، یک دستورالعمل متفاوت برای نحوه مصرف تخم ماهی قزل‌آلا را می‌خوانیم که در آن، از تخم‌های سرخ‌شده استفاده می‌شود:

  1. نصف فنجان شیر، مقداری نمک و فلفل را در ظرفی با هم مخلوط کنید.
  2. نصف فنجان آرد ذرت و 2 قاسق غذاخوری آرد گندم را نیز در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کنید.
  3. تخم ماهی‌ها را ابتدا در مخلوط شیر و سپس مخلوط آرد بزنید. مطمئن شوید که آرد، از همه طرف، تخم‌ها را پوشانده است تا بهترین طعم را داشته باشند.
  4. حال تخم ماهی‌ها را در ماهیتابه حاوی روغن، روی حرارت متوسط رو به بالا سرخ کنید. قبل از قراردادن تخم‌ها در ماهی‌تابه، کمی صبر کنید تا تابه گرم شود. تخم‌ها را به‌طور مساوی در ماهی‌تابه پخش کنید تا کاملا بپزند.
  5. تخم‌ها را به‌مدت 2 تا 3 دقیقه از هر طرف سرخ کنید تا قهوه‌ای و طلایی شوند. زمانی که تخم‌ها در حال سرخ‌شدن هستند، بهتر است در ماهیتابه را ببندید؛ زیرا تخم‌مرغ‌های ماهی معمولاً می‌ترکند.
  6. تخم‌های ماهی را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا آب و روغن‌ها آن خارج شود. روی تخم‌ها را نیز با یک حوله کاغذی بپوشانید تا گرم بمانند.
  7. مقداری پیاز در ماهیتابه سرخ کنید.
  8. پیازها که نرم شدند، سیر را نیز به پیاز اضافه کنید، داخل آن آب لیمو بریزید و سپس همه مواد را کاملاً با هم ترکیب کنید.
  9. تخم ماهی را در یک بشقاب تمیز قرار دهید، مخلوط پیاز و سیر را روی تخم‌ها بریزید و آن را داغ سرو کنید.