ماهی قزل آلا، دارای یکی از بهترین، مقوی ترین و لذیذ ترین تخم ها در میان جانوران آبزی است. تخم ماهی قزل آلا ، به دلیل شباهت ظاهری به خاویار و به اشتباه خاویار طلایی خوانده می شوند که کاملا غلط است زیرا قزل آلا هرگز جزء انواع ماهیان خاویاری نبوده و نیست.

تخم ماهی قزل آلا سرشار از ویتامین A است که به حفظ سلامتی چشم، پوست، دندان و استخوان ها کمک می کند. علاوه بر این برای تقسیمات سلولی یا تجدید حیات و جوان شدن سلول ها نیز لازم است و نقش کلیدی در حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. دیگر ویتامین موجود در تخم قزل آلا، ویتامین B1 است که نام دیگر آن تیامین است . این ویتامین تأثیرات بسیار مهمی در سوختن قندها دربدن و عملکرد اعصاب دارد.

همچنین، از اشپل ماهی قزل آلا به عنوان بمب امگا3 یاد می شود. امگا3 از اسید های چرب ضروری و مورد نیاز بدن می باشد که به تنها گوشه ای از فواید آن اشاره خواهیم داشت.

امگا 3 باعث دوری از بسیاری از بیماری ها از جمله:

* آلزایمر و فراموشی
* آسم
* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)
* سرطان
* سردردهای میگرنی
* MS
* چاقی و افزایش وزن
* پسوریازیس(وجود لکه های قرمز رنگ در بدن)
* نرمی استخوان
* ورم مفاصل
* افزایش فشار خون
* دیابت
* افسردگی
* ناراحتی های پوستی
* روماتیسم

می شود که بسیار نقش پررنگی را در سلامت روزانه ی ما ایفا می کند و تخم ماهی قزل آلا از منابع اصلی آن است.

همچنین، تخم‌های ماهی قزل آلا (به اصطلاح عامیانه خاویار نارنجی)، دارای مقدار قابل توجهی از ویتامین های B3, B5, D, E که برای آرامش روزمره و سلامت ما نیاز اند، است.

تخم قزل آلا، از نظر ارزش غذایی تقریبا در رتبه ی یکسانی با بهترین نوع خاویارها قرار دارد، رنگ آن نارنجی نیمه شفاف و بهای آن چیزی در حدود 10% خاویار بلوگا است که رقم بسیار مناسبی برای چنین جواهر با ارزشی است.

بازگشت به لیست اصلی

دیدگاهتان را بنویسید