برندهای مختلف لوازم آرایشی و مراقبتی پوست و مو، روز به روز در حال پیشرفت هستند. این نوآوری، در برگیرندۀ ساخت محصولاتی با فرمولاسیون طبیعی و مؤثر، به ویژه با ترکیباتی از عصارۀ خاویار است. خاویار به عنوان یک مادۀ ضد پیری و مغذی گران‌بها شناخته شده و صنعت محصولات پوست و مو را تحت تأثیر قرار داده است.

با انتخاب محصولات مراقبتی خاویار که حاوی چربی‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه مفید هستند، پوست و مویی درخشان و شاداب خواهید داشت. در این مطلب، نگاهی به خواص خاویار برای پوست و مو داشته و تمام فواید محصولات مراقبتی این مادۀ مغذی را بررسی خواهیم کرد.

فواید مصرف خاویار بر روی پوست

با استفاده از محصولات مراقبتی خاویار یا مصرف خوراکی آن، می‌توانید پوستی شاداب و روشن‌تر داشته باشید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین خواص خاویار برای پوست را معرفی کرده‌ایم:

ضد پیری

خاویار با از بین بردن خطوط ریز روی صورت، باعث صاف و شاداب‌تر شدن پوست شما می‌شود. از جمله خواص ماسک خاویار برای پوست، مبارزه با علائم پیری است. با این اوصاف، استفاده از خاویار، یکی از بهترین روش‌های درمان طبیعی چین و چروک‌های صورت به شمار می‌‌رود. آنتی اکسیدان‌های موجود در محصولات پوستی خاویار، خطوط ریز ظاهرشده روی صورت را به راحتی از بین می‌برند.

جوانسازی پوست با پروتئین خاویار

از جمله خواص خاویار برای پوست، وجود مقادیر زیادی پروتئین در آن است. محصولات خاویار، تمام عناصر تشکیل‌دهندۀ الیاف کلاژن (که مسئول استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست است) را به پوست می‌رسانند.

مرطوب‌ کردن پوست

انواع محصولات پوستی خاویار با ایجاد تعادل بین دفع و جذب آب، به یکدست شدن رنگ پوست و مرطوب کردن آن کمک می‌کنند. چربی‌های امگا، موادی هستند که منجر به آبرسانی عمیق، جوانسازی و محافظت از پوست می‌شوند. امگا نیز از جمله خواص روغن خاویار است که پوست را منعطف و محکم و بافت آن را مخملی می‌کند.

روشن کردن پوست با خاویار

از جمله خواص کرم خاویار برای پوست، روشن کردن و رفع لکه‌های آن است.

تاثیر خاویار بر مو

فواید مصرف خاویار در سلامت مو

دانه‌های خاویار، سرشار از مواد مغذی هستند. با خرد و مخلوط شدن این دانه‌ها، یک امولسیون خامه‌ای و غنی به دست می‌آید که می‌تواند پوست سر را بازسازی و موها را شاداب کند. خواص خاویار برای مو، بی‌شمار است. این مادۀ مغذی، موهای خشک و بدحالت را هیدراته، تقویت و ترمیم می‌کند.

به علاوۀ افزایش درخشندگی و حجم موها، محصولاتی که در ترکیبات خود از عصارۀ خاویار استفاده می‌کنند، می‌توانند از موهای شما در برابر اشعۀ ماوراء بنفش محافظت کنند.

جلوگیری از شکنندگی موها

موهای ما به مرور شکننده شده و رنگ و درخشش خود را از دست می‌دهند. از جمله خواص عصاره خاویار برای مو، وجود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که تولید کلاژن و کراتین را (دو پروتئین حیاتی برای داشتن موهایی براق) افزایش می‌دهند. بدین طریق، خاصیت ارتجاعی و استحکام مو بیشتر می‌شود.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی

پروتئین‌ها و اسیدهای چرب خاویار با عملکرد آنتی اکسیدانی خود، به جلوگیری از آسیب مو، دوشاخه شدن، شکستگی و نازک شدن تارهای آن کمک می‌کنند. وجود آنتی اکسیدان،‌ از جمله خواص خاویار برای مو است که موجب تقویت فولیکول مو و جلوگیری از تجزیۀ کلاژن و الاستین می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها موها را ضخیم و قوی‌تر می‌کنند.

رطوبت و آبرسانی مو با خاویار

آنتی اکسیدان‌ها همچنین از جمله خواص روغن خاویار هستند که موجب آبرسانی موها شده و با اثرات کم‌آبی، اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی آسیب‌زا، مبارزه می‌کنند.

ویتامینه و تقویت موها

ویتامینه و تقویت کردن موها، از جمله مزایای خاویار تراپی مو است. خاویار، حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که از خشک شدن و شکستن موها جلوگیری می‌کند. ویتامین D موجود در این مادۀ مغذی نیز به جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، وجود عنصر روی برای سیستم ایمنی، بازسازی سلولی و تقویت تار و فولیکول‌های مو عالی است.

خواص خاویار تنها محدود به محصولات مراقبتی پوست و مو و یا مصرف آن برای بزرگسالان نیست؛ این محصول ارزشمند برای تمام افراد از جمله کودکان خواصی به همراه دارد. برای اطلاع از تاثیر مصرف این ماده غذایی بر رشد و سلامت کودکان، مقاله خواص خاویار برای کودکان را مطالعه کنید.

نحوه مصرف خاویار و محصولات مراقبتی برای بهبود سلامت پوست

حال که با خواص خاویار برای پوست آشنا شدید، بهتر است درمان پوست خود را با استفاده از محصولات مراقبتی آن شروع کنید. خاویار در فرمولاسیون محصولات مختلفی همچون ماسک، انواع کرم و سرم‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از این محصولات را می‌توانید با توجه به شرایط خود انتخاب کرده و از مزایای آن بهره ببرید.

تاثیر خاویار بر پوست

ماسک پوست خاویار

ابتدا پوست را تمیز کرده و سپس برای باز شدن منافذ، به آن روغن و عسل بزنید. ماسک خاویار را روی صورت قرار دهید. بعد از حدود نیم‌ساعت، ماسک را برداشته و دوباره کرم‌های مخصوص خود را بزنید تا پوستی مرطوب‌تر داشته باشید. بهتر است زمانی که ماسک می‌زنید، صورت خود را به مدت پنج دقیقه در معرض حرارت قرار داده یا آن را به روش‌های مختلف و با دست ماساژ بدهید تا پوستتان درخشان‌تر شود.

کرم دور چشم خاویار

حساس‌ترین قسمت صورت، پوست دور چشم است که نیاز به محافظت بیشتری دارد. کرم‌های دور چشم خاویار، پوست این ناحیه را تقویت و مستحکم می‌کنند. بر طرف کردن کیسه‌های زیر چشم که به دلیل تجمع چربی ایجاد می‌شوند و همین طور پف زیر چشم، از جمله خواص خاویار برای پوست است.

برای استفاده از این محصولات، باید کرم را صبح و شب، با نوک انگشت از گوشۀ داخلی چشم به سمت بیرون آن بکشید. با حرکات دورانی و ضربه‌ای روی پوست دور چشم، کرم کاملاً جذب می‌شود.

لوسیون پوست خاویار

لوسیون‌های خاویار، موجب هیدراته شدن پوست شده و به مرور، به افزایش استحکام و خاصیت کشسانی آن کمک می‌کنند. کافیست مقداری از لوسیون بدن را روی پوست خود ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

انواع کرم‌های پوست خاویار

کرم‌های خاویار، خواص ضد پیری و ضد رادیکالی دارند. به همین دلیل برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خطرناک، مناسب هستند. از جمله خواص کرم خاویار برای پوست، رطوبت‌رسانی است. این کرم‌ها معمولاً حاوی عناصر آبرسانی مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند. با استفاده از این محصولات در روز یا شب، می‌توانید درخشندگی، زیبایی و جوانی را به پوست خود برگردانید.

نحوه مصرف خاویار و محصولات مراقبتی برای بهبود سلامت مو

همانطور که گفتیم، محصولات بهداشتی و مراقبتی حاوی خاویار، فواید زیادی برای مو دارند. جهت بهره بردن از خواص خاویار برای پوست و مو، باید به طور منظم و با روشی مناسب، از محصولات مراقبتی استفاده کنید. استفاده از محصولات موی حاوی خاویار، سریع‌ترین و بهترین راه برای داشتن‌ موهایی سالم است.

خواص خاویار بر مو

شامپو نرم‌کننده خاویار

شامپوهای خاویار، بدون مواد شیمیایی مضر ساخته شده و برای انواع موها مناسب هستند. استفاده از این شامپوها، تفاوت زیادی در ظاهر موهای شما ایجاد می‌کند. شامپو و نرم‌کننده‌های مو خاویار، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3 بوده و موجب ترمیم و احیای مو می‌شوند.

روش استفاده: پوست سر خود را با شامپوی خاویار ماساژ دهید. سپس، تا انتهای موهای خود شامپو را بزنید تا خوب کف کرده و پوست و موی سر را تمیز و تقویت کند.

موس موی خاویار

برای کسانی که موهای نازک و کدری دارند، استفاده از موس موی خاویار یک گزینۀ عالی است. موس مو که حالت کرمی فومی دارد، به موهای شما حجم داده و از آن‌ها محافظت می‌کند. موس خاویار با فرمول ضد پیری، می‌تواند مشکل ریزش مو به دلیل شکستگی را برطرف کرده و در عین حال، ضخامت تارهای آن را افزایش بدهد.

روش استفاده: بعد از حمام و زمانی که هنور موها کمی مرطوب هستند، مقداری از موس خاویار را روی موها کشیده و آن را روی ساقۀ مو ماساژ دهید.

سرم مو

افزایش درخشندگی موها به دنبال استفاده از سرم‌های حاوی خاویار، بسیار معمول است. سرم موی خاویار علاوه بر حفظ رطوبت و درخشندگی، از وز شدن موها نیز جلوگیری می‌کند.

روش استفاده: برای بهره‌گیری از خواص عصاره خاویار برای مو، چند قطره سرم را روی موهای خشک بمالید و به طور معمول، آن‌ها را حالت دهید.

انواع تقویت کننده مو

انواع ماسک تقویت‌کنندۀ موی خاویار، ضد پیری‌، احیاکننده و رطوبت‌رسان هستند. این ماسک‌ها، از تمامی خواص مفید خاویار برای مو برخوردار بوده و با تزریق آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی به آن، نویدبخش شادابی و انعطاف‌پذیری مو هستند.

روش استفاده: به طور معمول، به دو شکل از ماسک مو استفاده می‌کنند. برخی از ماسک‌ موها نیاز به آبکشی دارند. بنابراین باید آن‌ها را روی مو و پوست سر ماساژ داده و سپس آبکشی کنید. برخی از ماسک موهای خاویار نیز پس از شستشو استفاده می‌شوند و دیگر نیازی به آبکشی ندارند.

سخن پایانی

از آنجایی که بانوان برای سلامت پوست و موی خود اهمییت بسیار زیادی قائل هستند، باید این نکته را نیز ذکر کنیم که خواص خاویار برای زنان تنها منحصر به استفاده از محصولات مراقبتی پوست و مو نیست و خوردن خاویار تاثیر چشمگیری در سلامت بدن دارد.

همانطور که گفتیم خاویار محصولی پرخاصیت است که هم به صورت خوراکی مصرف می‌شود و هم محصولات جانبی برای مراقبت پوست و مو از آن تهیه می‌گردد. برای این که بتوانید محصولی با کیفیت را با اطمینان خاطر تهیه کنید باید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

مجموعه باهو خاویار با بیش از 25 سال سابقه درخشان در زمینه تهیه و توزیع خاویار و محصولات غذایی دریایی در خدمت شماست تا تجربه خریدی مطمئن و لذت بخش را برایتان فراهم کند. جهت اطلاع از قیمت خاویار و مقایسه محصولات تنها کافیست به بخش فروشگاه اینترنتی باهو خاویار مراجعه کنید و یا با شماره‌های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان فروش مجموعه شما را برای خرید محصول مورد نظر راهنمایی کنند.