خاویار، تخم بارورنشدۀ گونه‌های خاصی از ماهی‌های در معرض انقراض است که عمدتاً در دریای خزر زندگی می‌کنند. در حال حاضر، خاویار یا الماس سیاه به عنوان لذیذترین و گران‌ترین غذای دریایی، در مزارع قانونی ایران پرورش داده شده و به سایر نقاط جهان نیز صادر می‌شود. فروش عمده خاویار صادراتی ایرانی از طریق فروشگاه‌های معتبری مانند باهو خاویار در سراسر کشور، امکان‌پذیر است.

نقش خاویار در بازار صادرات ایران

خاویار از مهمترین محصولات صادراتی ایران است و می‌تواند ارزآوری خوبی نیز داشته باشد. خاویار ایران، از جمله خاویارهای شناخته‌شده و با کیفیت در دنیا است. هر چند در سال‌های اخیر، میزان صادرات خاویار ایرانی به دلیل کاهش ذخایر ارزشمند ماهی‌های خاویار وحشی و سهمیه‌بندی شدن صید خاویار در دریای خزر به شدت کاهش یافته، با توجه بیشتر به زیرساخت‌های پرورش ماهیان خاویاری و برطرف کردن مشکلات این صنعت، می‌توان گام مهمی برای رسیدن به اوج صادرات در دنیا برداشت.

جایگاه ایران در بازار بین المللی خاویار

از آنجا که پرورش ماهیان خاویاری، کاری پر زحمت و زمان‌بر است، نیاز به سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته و توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد. در سال‌های قبل از 1370، ایران در کنار چین، در ردۀ بزرگترین تولیدکنندگان خاویار در جهان بود و خرید عمده خاویار صادراتی آن توسط کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه، در بالاترین سطح خود قرار داشت.

اما در حال حاضر، میزان صادرات خاویار ایرانی در سال، حدود 2 تا 4 تن است و نسبت به چین که حدود 100 تن در سال صادرات خاویار دارد، رقم چشمگیری به حساب نمی‌آید. هرچند ایران در تولید خاویار در جهان، بعد از چین و سایر کشورهای صادرکنندۀ خاویار قرار دارد، اما کیفیت عالی آن همیشه در جهان شناخته شده و قیمت بالایی دارد.

از این رو سیاست شیلات باید به سمت توسعۀ هرچه بیشتر مزارع ماهیان خاویاری متمرکز شود تا در سال‌های آینده، بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسیم.

فروش خاویار صادراتی

انواع خاویار صادراتی به صورت عمده

انواع خاویار پرورشی همچون بلوگا، آسترا و… در ایران تولید می‌شود که علاوه بر پاسخگویی نیاز داخل، می‌توان آن را به بازارهای جهانی نیز صادر کرد. به دلیل ممنوعیت صید ماهیان خاویاری باکیفیت دریای خزر، بیشتر کشورها از جمله ایران به پرورش ماهیان خاویاری در مزارع روی آورده‌اند.

در این رقابت تنگاتنگ، باید بتوان با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و جذب سرمایه، میزان خاویار صادراتی را بالا برد. هر چند با وجود کیفیت بالاتر و طعم خاویار ایرانی به دلیل آب و هوای خاص این کشور، همچنان تقاضا برای خرید عمده خاویار صادراتی ایرانی در بازارهای جهانی بالا است و همواره نسبت به رقبای قدرتمندی همچون چین، بهترین جایگاه را دارد. پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده، بتوان از چالش‌های تولید نیز عبور کرد و میزان فروش عمده خاویار صادراتی را افزایش داد.

قیمت عمده خاویار صادراتی

خاویار به دلیل لوکس و خاص بودن، قیمت بالایی دارد. اما به طور کلی، عوامل زیادی همچون کیفیت، نوع ماهی خاویاری و تقاضای جهانی، بر قیمت خاویار به صورت عمده، تاثیرگذار است. تولیدکنندگان برتر در ایران، خاویار را با بهترین قیمت به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

خرید عمده خاویار صادراتی

تقاضای بالای جهانی خاویار، زمینه را برای تولید هر چه بیشتر این محصول گران‌بها فراهم کرده است. از این رو فروشگاه‌ معتبر باهوخاویار، در زمینۀ تولید و عرضۀ خاویار اصل فعالیت داشته و برند شناخته شده‌ای در ایران محسوب می‌شود.

مجموعه باهو خاویار با بیش از 25 سال سابقه درخشان در زمینه تولید و توزیع انواع خاویار توانسته به عنوان صادرکننده نمونه و تایید شده جهت صادرات محصولات دریایی به اروپا و روسیه شناخته شود و تاییدیه سایتس بین الملل برای صادرات خاویار به کلیه کشورها را کسب کند. این مجموعۀ عظیم در زمینۀ فروش عمده خاویار صادراتی، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. متقاضیان خرید عمده خاویار صادراتی می‌توانند برای آشنایی با محصولات متنوع باهو خاویار به بخش فروشگاه اینترنتی مراجعه کنند و در نهایت با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایند تا کارشناسان فروش باهو خاویار، آنها را برای خریدی مطمئن راهنمایی کنند.