یک اونس خاویار حاوی مقادیر قابل توجهی مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و کلسیم و همچنین تقریباً تمام نیاز روزانه ویتامین B12 است. ورزشکاران برای افزایش عملکرد خود به تمام این یکی از مواد مغذی کلیدی نیاز دارند که می‌توانند آن را از خاویار بدست بیاورند. به طور کلی، مصرف منظم خاویار توسط ورزشکاران برای به دست‌آوردن مواد مغذی به دلیل افزایش فراهمی زیستی بالاتر، توسط بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌شود.

در ادامه به خواص خاویار برای ورزشکاران بیشتر می‌پردازیم.

خواص خاویار برای بدنسازان

خواص خاویار برای ورزشکاران با تامین انرژی

خاویار یک وعده غذایی بسیار غنی بوده که دارای انرژی بسیار بالایی است، در حدی که که هر کیلوگرم خاویار دارای ۲۷۰۴ کالری است. ۶۱ درصد کالری از چربی و ۳۳ درصد آن از پروتئین تأمین می‌شود؛ بنابراین نباید نگران کالری ناسالم باشید. خاویار منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد مغذی مانند ویتامین B12، ویتامین B2، ریبوفلاوین و کلسیم است که همگی باعث افزایش سطح انرژی در ورزشکاران می‌شوند و فواید خاویار برای ورزشکاران را افزایش می‌دهند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که میزان کالری دریافتی به نوع ماهی خاویاری بستگی دارد. به عنوان مثال، ۱ اونس خاویار سالمون صورتی دارای ۷۱ کالری و ۱ اونس خاویار ماهی سالمون کوهو حاوی ۳۰ کالری است.

فواید خاویار برای ورزشکاران با تامین پروتئین

خاویار محتوای پروتئین بالایی دارد و حاوی اسیدهای آمینه مهمی همچون لیزین، آرژنین، ایزولوسین، متیونین و هیستیدین است که همگی به ساخت عضلات کمک می‌کنند. پروتئین خاویار برای ساخت، رشد و حفظ عضلات قوی در ورزشکاران ضروری است و به آن‌ها برای دستیابی به عضلات قوی‌تر کمک می‌کند.

هر چند، میزان پروتئین خاویار به اندازه پودرهای پروتئینی نیست و برای رسیدن به معادل یک پیمانه پودر پروتئین، به یک قوطی بزرگ خاویار نیاز است. اما به هر حال، خاویار یک غذای طبیعی و دریایی است که در هر ۱۰۰ گرم از آن حدود ۲۴ گرم پروتئین وجود دارد و خواص خاویار برای بدنسازان را افزایش می‌دهد.

بنابراین، اگرچه ممکن است جایگزین کردن پودر پروتئین با خاویار منطقی نباشد، اما می‌توان آن را به جای نوشیدنی‌های ورزشی در نظر گرفت.

خواص خاویار برای ورزشکاران با تامین امگا۳

سوپر خوراکی طبیعی خاویار مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و خواص خاویار برای ورزشکاران به دلیل امگا ۳ فراوان شناخته شده است. تنهای یک قاشق خاویار با کیفیت، حاوی ۷۰ درصد از نیاز روزانه افراد به اسید چرب امگا ۳ است. این چربی مفید نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی دارد و به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند. همچنین، امگا ۳ موجود در خاویار موجب بهبود عملکرد چشم و مغز نیز می‌شود. در ورزشکاران امگا ۳ التهابات را کاهش می‌دهد و به سلامت مفاصل کمک می‌کند.

محتوای امگا ۳ در خاویار ۱۰۴۶ میلی‌گرم ترکیب EPA و DHA در هر قاشق غذاخوری یا هر ۱۶ گرم خاویار است.

فواید خاویار برای ورزشکاران

فواید خاویار برای ورزشکاران با تامین مواد معدنی

مواد معدنی مهم برای یک ورزشکار سدیم، پتاسیم کلرید، کلسیم، روی، منیزیم و آهن است. سدیم، پتاسیم و کلرید الکترولیت‌های مهمی هستند که نقش حیاتی در هیدراتاسیون، انتقال عصبی و انقباض عضلانی ایفا می‌کنند. الکترولیت‌ها برای هیدراته‌ماندن یک ورزشکار و آبرسانی بسیار مهم هستند. تمام این مواد معدنی را می‌توانید در خاویار پیدا کنید.

مواد معدنی از جمله آهن موجود در خاویار مخصوصا برای ورزشکاران شنا، دو و قایق‌سواری بسیار ضروری است؛ زیرا عضلات این ورزشکاران به خون‌رسانی بیشتری به نیاز دارند.

علاوه بر آن خاویار منبع عالی از کلسیم و فسفر است که به استحکام استخوان‌‌ها در ورزشکاران کمک می‌کند. همچنین، یکی از فواید خاویار برای ورزشکاران این است که یک راه عالی برای غنی‌سازی تعادل مواد مغذی با اسیدهای آمینه، آهن و منیزیم نیز محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مواد معدنی مهم موجود درر خاویار پتاسیم است، که خشم را کاهش داده و اشتها و تحرک را افزایش می‌دهد. اثر اولیه پتاسیم بر عضلات و اعصاب است. کمبود این ماده معدنی موجب کاهش ذخیره گلیکوژن می‌شود و می‌تواند انرژی و تحرک را کاهش دهد و عضلات را خسته و ضعیف کند. ورزشکاران با مصرف منظم خاویار کمتر با کمبود پتاسیم مواجه می‌شوند.

خواص خاویار برای بدنسازان با تامین ویتامین

خاویار سرشار از ویتامین‌های ضروری برای ورزشکاران است. ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، ویتامین D ،A ،B6 ،B1،B12‌ از جمله مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در خاویار هستند. تمام این ویتامین‌ها در خون‌رسانی، جلوگیری از پوکی استخوان، رشد بهتر سلول‌های بدن، سنتز پروتئین و سیستم‌ غدد درون ریرز نقش دارند.

  • ویتامین های B1،B2 ،B5 ،B6 و B9 خاویار در بسیاری از فرآیندهای متابولیک نقش دارند و موجب عملکرد مناسب همه اندام‌ها و سیستم‌های بدن می‌شوند.
  • ویتامین A و ویتامین E نیز سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کنند.
  • ویتامین D‌ در عضله‌سازی و سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است.

خرید خاویار اصل برای ورزشکاران از باهو خاویار

از نظر برخی از متخصصان ورزشی خاویار از نظر مشخصات الکترولیت به نوشیدنی‌های ورزشی نزدیک است؛ اما با این حال، از نظر محتوای کلی ریزمغذی‌ها مطمئناً از نوشیدنی‌های ورزشی بهتر است. حال که با خواص خاویار برای ورزشکاران بیشتر آشنا شدید، وقت آن است که خاویار باکیفیت و اصل را از یکی از باسابقه‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران سفارش دهید! باهو خاویار یک برند نام آشنا در زمینه تولید و عرضه انواع خاویار اصل برای ورزشکاران است. با خرید از ما از کیفیت، طعم، تاریخ تولید و انقضا، کیفیت بسته‌بندی مطمئن خواهید بود و با خیال راحت محصول خود را سفارش می‌دهید.