چه در حال برگزاری یک مهمانی بزرگ هستید یا برای یک تولد خودمانی برنامه‌ریزی می‌کنید، انواع فینگر فودهای خاویار تنوع بیشتری به میز شام شما می‌دهند. اغلب فینگر فودها به عنوان پیش غذا در نظر گرفته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در حالت ایستاده مصرف کرد. انواع فینگر فودهای خاویار را می‌توان گرم یا سرد، شیرین، ترد یا نرم سرو کرد و تمام ذائقه‌ها را شامل می‌شود.

اگر علاقه‌مند به تهیه فینگر فود هستید این مطلب را از دست ندهید، تا با چند دستور پخت فینگر فود با خاویار آشنا شوید و یک میز لاکچری و خاص برای مهمانی‌های خود ترتیب دهید.

انواع مزه و فینگر‌فود با خاویار

با صرف کمی زمان می‌توانید چند مدل طرز تهیه فینگر فود با خاویار را یاد بگیرید و در زمان‌های خاص برای خانواده و مهمان‌های عزیزتان با کمی ذوق و خلاقیت، چند نوع فینگر فود با خاویار را به روش‌های زیر تهیه کنید:

  1. خاویار به همراه چیپس سیب زمینی یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین فینگر فودها بوده که به عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده مناسب مهمانی‌ها است. خاویار، خامه ‌فرش و چیپس سیب‌زمینی را در یک بشقاب سرو کنید و با پیازچه و موسیر آن را تزئین کنید.
  2. زرده‌ها را از تخم مرغ‌های آبپز جدا کرده و با خامه ترش له کنید، پیازچه و کیپر را اضافه کنید و با خاویار و شاهی تزئین کرده و سرو کنید.
  3. تر‌کیب ماهی قزل‌آلا دودی با اسفناج خیلی خوشمزه است و اگر با تخم مرغ، پنیر و خاویار ترکیب کنید یک فینگر فود رولی با طعم خاص و دلپذیر می‌سازید.
  4. ورقه‌هاق جلبک را باز کنید وسط آن مخلوط برش‌های مکعبی سالمون، پوست لیمو ترش، آووکادو و خاویار بریزید، فینگر فود لاکچری شما آماده است.

آموزش طرز تهیه فینگر فود با خاویار

کدام نوع خاویار برای تهیه فینگر فود بهتر است؟

خاویار انواع مختلفی دارد از بلوگا که گران‌‌قیمت‌ترین خاویار است تا خاویارهای لذیذ آسترا و سوروگا که هر کدان طعم خاص خود را دارند. رنگ، بافت، درخشش و اندازه دانه‌های خاویار هم از هر قوطی به قوطی دیگر متفاوت است و در کل، خاویارها دنیای گسترده‌ای دارند.

تمام این خاویارها از تیره‌ترین تا روشن‌ترین رنگ‌ها با انواع مختلف مواد خوراکی ترکیب جذاب و اشتها برانگیزی در فینگر فودها ایجاد می‌کنند. به راحتی می‌توانید هر نوع خاویاری که دوست دارید از دانه‌های فشرده گرفته تا خاویارهای دانه درشت را در دستور پخت فینگر فود با خاویار خود بگنجانید و طعم لذیذ و جدیدی را امتحان کنید.

مواد اولیه پخت فینگر فود با خاویار

برای تهیه فینگر فود با خاویار می‌توان از انواع مواد غذایی استفاده کرد. اما نکته مهم انتخاب بهترین طعم‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های مکمل با خاویار است. به عنوان مثال پنیر و خاویار دارای دو بافت بسیار متمایز هستند. خاویار به‌خاطر دانه‌های سفت و در عین حال نرم‌اش معروف است و بین زبان و سقف دهان می‌چرخد. از سوی دیگر، پنیر در دهان، بافتی جامدی و نرم دارد. هنگامی که یک فینگر فود خاویار پنیری می‌خورید، بافت خاویار در برابر حس نرم و جویدنی پنیر قرار می‌گیرد و حسی کاملا جدید و منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

علاوه بر پنیر، رول‌های اسفناج، سالمون دودی، خیار، سیب زمینی کریپسی، گل کلم، تخم مرغ آب‌پز، خمیر هزارلا، وافل، پارمسان کریپسی، صدف، جلبک و… را می‌توان با خاویار همراه کرده و یک فینگر فود عالی تهیه کرد. طرز تهیه فینگر فود با خاویار معمولا ساده است و هر فینگر فود تنها از سه یا چهار جزء تشکیل می‌شود.

آموزش طرز تهیه فینگر فود با خاویار

اگر به دنبال بهترین دستور پخت فینگر فود با خاویار هستید که کمی سیرکننده هم باشد، آن را روی یک سیب زمینی امتحان کنید. سیب زمینی‌ها را بجوشانید تا نرم شوند. سپس آن‌ها را به صورت حلقه برش بزنید و کمی کرم فرش به آن اضافه کنید و در آخر یک قاشق خاویار را روی کرم فرش بریزید.

اگر به صدف علاقه دارید، با اضافه کردن یک قاشق خامه و خاویار به آن، یک فینگر فود مختص خاص‌پسندان تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. اگر به دنبال یک فینگر فود ساده‌تر هستید، کافی است چند عدد تخم‌مرغ را آب‌پز کنید، آن‌ها را از وسط نصف کرده و روی آن‌ها یک قاشق خاویار بریزید و میل کنید.