یکی از خوشمزه‌ترین ترکیبات غذایی میگو به همراه خاویار است. میگوی قرمز خام، مورد‌علاقه سرآشپزهای معروف است که طعم شیرینی و دلپذیری دارد و لطافت آن با خاویار هماهنگ است. میگو چه پخته باشد و چه خام می‌توان آن را همراه با دانه‌های خاویار به سبک‌های مختلف پخت و ترکیبی عالی ساخت. با کمی خلاقیت در دستور پخت خاویار با میگو می‌توان این دو را با پنیر بوراتا یا نت اسیدی مرکبات خوشمزه‌تر کرد.

در ادامه همراه باهوخاویار باشید تا طرز پخت یک غذای ساده با میگو و خاویار را یاد بگیرید.

مواد لازم برای پخت خاویار با میگو

در رسپی‌های مختلف از پاستاهای فرمی، پیازچه، خامه، کدو سبز، لیمو ترش، جلبک، آووکادو همراه با میگو و خاویار استفاده می‌شود. این ترکیبات خوشمزه می‌توانند به عنوان سالاد، پیش غذا و مخصوصا غذای اصلی تنوع‌بخش برنامه هفتگی غذایی شما باشند. طرز تهیه خاویار با میگو اصلا سخت نیست، کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و انواع مواد غذایی را که با خاویار و میگو مزه خوبی دارند بشناسید و با ترکیب آن‌ها یک غذای جدید و خوشمزه تهیه کنید.

دستور پخت خاویار با میگو

مواد اولیه برای پخت خاویار با میگو :

  • ۲۴ عدد میگو بزرگ
  • ۱۲ عدد پیازچه
  • روغن زیتون یک تا دو قاشق
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آب ۳ عدد لیمو
  • ۲ قاشق غذاخوری سیر خردشده
  • ۱ قاشق غذاخوری موسیر خردشده
  • سس ووسترشر
  • سس فلفل تند
  • نصف فنجان خامه غلیظ
  • کره نرم‌شده
  • ۲ قاشق غذاخوری خاویار بلوگا
  • ۱ قاشق غذاخوری جعفری تازه خردشده

طرز تهیه خاویار با میگو

نکته اصلی در زمان آماده‌کردن انواع غذاها با میگو و خاویار، پاک‌کردن دقیق میگوها است. میگوها را باید پوست کند و رگ پشت آن را خارج کرد.

حتی‌المقدر در دستور پخت خاویار با میگو از مواد تازه با کیفیت و ساده استفاده کنید تا طعم غذا دلنشین‌تر شود و مزه خاویار و میگو نیز به خوبی حس شود.

برای تهیه این غذا باید:

  1. ابتدا گریل را با حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.
  2. میگوها را از پشت برش دهید و رگ آن‌ها را خارج کنید، سپس آن‌ها را به سیخ بکشید.
  3. پیازچه‌ها را با حدود ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید.
  4. در یک ظرف، آب لیمو، سیر، موسیر، نمک، فلفل، سس ووستر شر و سس فلفل تند را با هم مخلوط کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد و کمی خودش را بگیرد.
  5. خامه را به مواد اضافه کنید و حرارت را کم کرده و کره را کم کم اضافه کنید. وقتی تمام کره را اضافه کردید، آن را از روی حرارت بردارید، اما همچنان آن را هم بزنید تا تمام کره با سس مخلوط شود.
  6. ظرف سس را روی یک ظرف آب داغ قرار دهید. نگذارید سس خیلی داغ شود وگرنه بریده بریده می‌شود.
  7. میگو و پیازچه را داخل گریل قرار دهید. پیازچه‌ها به سرعت پخته می‌شوند؛ به محض اینکه کمی قهوه‌ای شدند، آن‌ها را بچرخانید. هر طرف میگوها را حدود ۴ دقیقه یا کمتر بپزید، تا زمانی که صورتی شوند.
  8. برای سرو، خاویار را با سس لیمو مخلوط کنید. سیخ‌های میگو را روی بشقا‌ب‌ها قرار دهید و روی آن‌ها پیازچه کبابی بریزید. روی هر بشقاب سس و خاویار بریزید و در آخر روی آن‌ها جعفری بپاشید.

 

سرو خاویار با میگو

سرو خاویار با میگو

انواع خاویارها اعم از بلوگا، سوروگا یا آسترا را می‌توان همراه با میگو و چند ماده ساده به یک غذای خوشمزه تبدیل کرد. خاویار و میگو هر دو طعم خاص و لذیذی دارند و معمولا نیازی به پخت زیاد و طولانی نیز ندارند. در دستور پخت خاویار با میگو از موادی که به خوبی با طعم این دو هماهنگ هستند استفاده می‌شود. موادی مانند آبلیمو، خامه و پیازچه ترکیبی جذابی با خاویار و میگو دارند.

دورچین خاویار با میگو

همانطور که اشاره کردیم طرز تهیه خاویار با میگو اصلا سخت و زمان‌بر نیست. می‌توان به راحتی با ساده‌ترین مواد یک غذا یا سالاد خوشمزه از این ترکیب تهیه کرد. برای دورچین و تزئین بشقاب‌های میگو و خاویار نیز مواده ساده‌ای مانند آووکادو، پیازچه، جعفری، گوجه فرنگی و لیموترش ایده‌های جذابی هستند و بشقاب شما را به زیبایی تزئین کرده و ترکیب رنگی خوبی ایجاد می‌کنند.